Veckobrev v.48

Veckobrev

Vecka 48 ht 2022

Hej föräldrar och elever

7d fortsätter som matsalsvärdar denna vecka, nästa vecka tar åk 8 över.

Från och med denna vecka kommer inte bara prov/inlämningsuppgifter utan även läxor finnas med på veckobrevet.

Vår syv David Spak och kurator Caroline Sturen har sedan en tid tillbaka börjat sina framtidssamtal med våra sjuor där de pratar i grupp om sina liv och tankar om framtiden. De har redan jobbat klart med 7c och fortsätter nu med de andra klasserna.

Kom ihåg läxhjälpen. Alla som vill är välkomna att komma och göra sina läxor. Tider för läxhjälpen är tisdagar:15.00-16.45, onsdagar: 16.00-17.00, torsdagar: 14.30-16.30

Vänliga hälsningar

Tove & Junior

Läxor

Vecka 48: EN: Glosor till texten ”3 is a lucky number” s.67-70 onsdag 30/11 7a, 7d

Moderna språk, Juans spansk grupp

Vecka 49: Matematik: Räkna klart provhäftet inför provet 7B

Textilslöjd: verktyg och begrepp 7b och 7c måndag, 7d och 7a torsdag

Moderna språk

Vecka 50: Moderna språk

Kommande prov/inlämningsuppgifter

Vecka 48 prov i moderna språk

Prov i hemkunskap, miljö och ekonomi

Vecka 49 prov i matematik onsdag och fredag

prov i geografi tisdag

Det finns några saker vi kan prata om med våra barn:

• Påminna om att man inte får ta datorerna till matsalen. De ska låsas in i skåpet.
  • Påminna om att det ska vara ljudlöst i matsalen, mobiler i tystläge.
  • Påminna om att det är förbjudet att fota/filma andra elever och personal i skolan, samt att publicera.
  • Låna böcker på skolbiblioteket inför jullovet, så att man kan ligga och läsa på lovet. Låna gärna böcker på olika språk. Eleverna kan be sina mentorer beställa böcker från Memme, ifall de har önskemål.
  • Påminna om att varje elev kan börja storstäda och organisera sitt skåp inför jul.