Veckobrev v.50

Hej föräldrar och elever

Nu är det bara några få veckor kvar till jul

Fredag 16/12 kommer att delvis vara en mentorsdag. Vi har lektioner precis som vanligt fram till kl.11 då vår juliga mentorsdag sparkar i gång. Alla klasser och mentorer äter julbord enligt schema ( 7d kl.11.30 ) och pysslar, ser julfilm mm i sina mentorsklass rum (7d B302). Dagen avslutas kl.14

Torsdag 22/12 är det så dags för julavslutning. Vi ses i våra mentorsklassrum kl. 9.30 där vi julfikar och leker lite och vid ca. 11 önskar varandra God jul och går på jullov.

Betygen kommer inte att delas ut i pappersform utan finnas på skolplattformen efter kl.15 22/12.

Vår syv och kurator har sedan en tid tillbaka börjat sina framtidssamtal med våra sjuor där de pratar i grupp om sina liv och tankar om framtiden. De har redan jobbat klart med 7c och fortsätter nu med de andra klasserna.

Kom ihåg läxhjälpen. Alla som vill är välkomna att komma och göra sina läxor. Tider för läxhjälpen är tisdagar:15.00-16.45, onsdagar: 16.00-17.00, torsdagar: 14.30-16.30

Vänliga hälsningar

Anna och Lotta