Fritids vecka 41

🍃🍂🍃🍂🍃🍂Hej alla därhemma. 🍂🍃🍂🍃🍂🍃

Här kommer ett uppdaterat fritidsprogram med lite fler aktiviteter. Tid  för aktiviteterna är 15.45-15.45 om inte annat uppges.

Måndag    Bild i ateljén  &  Ljudsaga och pärlor i fritidsrummet

Tisdag.     Utflykt till Trollskogen   Åter 16.00

Onsdag.    Lera i ateljén, spelhåla i fritidsrummet & ”miniklubb” ledd av .     elever i åk tre.
Torsdag.   kreativa pärlplattor  (med I-pads som verktyg) i fritidsrummet. APT-möte för personalen, fritids stänger 15.45.
Fredag.     Grupplekar  i tre klassrum. Vi delar upp alla barn i blandade grupper och leker vuxenstyrda lekar. Ex. ”Hela havet stormar,” ”kroppsmemory”, ”John blund”. Tid ca 14.30- 15.30.

En liten påminnelse om att anmäla om ert barn kommer vara på fritids på höstlovet eller vara ledigt! Observera att måndag 31\10 är det inget fritids  😉

Idag hade vi ju ”Roliga timmen” på fritids ute på vår ”Lilla Gröna”. Det var sång, akrobatik, dans, klappramsor, roliga historier. Här får ni några bilder från det!

Tack till er som skänkt diverse husgeråd till oss och barnen. De har så mycket roligt med dessa grejer och det gynnar verkligen deras rollekar. Verkar bli mer på riktigt än när de leker med plastleksaker…  Har ni mer grejer därhemma att rensa ut så tar vi med glädje emot!🍳🥘👩‍🍳🧑‍🍳

🍃🍂🍃🍂Trevlig hösthelg önskar vi er från Bakgården,🍃🍂🍃🍂