Fritidsinfo inför vecka 48.

Hej därhemma!

”Efter regn kommer solsken” brukar man ju säga, men nu passar det bättre med ”Efter snö kommer slask!!”  Visar varit så blöta här på eftermiddagarna! Som tur är har barnen bra ytterkläder och är bra på att klä på sig (nästan alltid). Nu kan det nog vara bra om ni vuxna tar en titt i ert barns låda och se att det finns kvar kläder att byta till  😉

🗳️📦.   Vi har tänkt att ordna med ”leklådor” som ska innehålla grejer på olika teman  t.ex  sjukhuslåda, frisörlåda, kontor/banklåda, mataffärslåda. Om ni har grejer hemma som tomma, rena matförpackningar eller kanske ni har ett jobb inom sjukvård, frisör eller kontor och har lite saker som ej används så får ni gärna ta med till fritids! Gärna även tomma toarullar till julpyssel!

måndag

📿halsband och smycken  🧶garnreflexer

tisdag

utflykt till dansbaneskogen. Åter lite innan 16.00

onsdag

👩‍👩‍👧‍👦miniklubb  ✍️🖥️ ”How to draw” – vi ritar med instruktion på I-pad

torsdag

⛹️🏓fritidsgympa  📰 Tidningsgrupp – barn skriver till fritidsbloggen

fredag

🧸leksaksdag – du får ta med en grej/leksak hemifrån och leka med på fritidstid.

tid för aktiviteterna är ca 14.45-15.45  utom fredagar då vi försöker sluta ca 15.30

Trevlig Helg och första advent! 🕯️

ps. Om ni undrar hur det kommer vara här på Lucia så kommer våra barn få se på treornas luciatåg här på skolan på morgonen 13/12.