Söka Skola – Förskoleklass

Nu är det snart dags att söka skola till förskoleklass. Eftersom vi inte kan ha fysiska möten i år, så har vi gjort en informationsfilm till dig som vårdnadshavare.

Ansökan

Perioden för att söka skola är 15 januari till 15 februari och det gör ni vårdnadshavare via Stockholms stads webbsida ‘Sök Skola’. Där hittar ni all information ni behöver samt en film som förklarar den relativa närhetsprincipen.

Länk till Sök Skola >

Informationsfilm

Vill ni veta hur en vanlig dag för en förskoleklasselev ser ut? Vill ni veta vilka som är förskollärare hos oss? Eller vill ni ha lite mer lokal information kring hur ansökansprocessen ser ut för oss på Årstaskolan?
Då kan ni se vår film här nedan, eller genom att gå till Årstaskolans videotjänst PlejTV på adressen plejtv.se/soka-skola/.

Har ni frågor?

Har ni frågor som angående söka skola till förskoleklass på Årstaskolan, kontakta biträdande rektor Susanne van der Kwast på susanne.vanderkwast@edu.stockholm.se