Sportlov och lite annan info

Hej på er!

Nu närmar vi oss helg och efterlängtad sportlovsledighet. Viktigt att veta för er som anmält behov av omsorg nästa vecka är att vi håller till nere på UG hela lovveckan. Detta gäller alltså även årskurs 4. För att hitta dit går ni in i Sörgårdens entré vid vaktmästeriet och ner en trappa.

Detta är en del av att sakta men säkert börja skola in de barn som går i åk 4 i UG:s lokaler och lära känna de äldre eleverna inför nästa läsår.

Vad som händer under lovveckan informeras på plats under måndagen!

Sommarlov!

Ja ni läste rätt. Även sommaren börjar närma sig med stormsteg och i skolplattformen är det nu möjligt att börja anmäla behov av omsorg under sommarlovsveckorna (13/6 – 18/8). Observera att fritids är stängt 17/8-18/8 för planeringsdagar och ingen verksamhet erbjuds dessa dagar.

Sista dag att anmäla behov av omsorg är 3/4 – observera att ni behöver fylla i anmälan även om ni tänkt vara lediga hela sommarlovet. Det besparar oss väldigt mycket tid att slippa ringa runt och kolla med de som inte anmält, men som ändå tänkt vara lediga.

Vi önskar er en fin helg i förskott, och om vi inte ses under lovet önskar vi er en skön ledighet!