Eftermiddagen på Norrgårdens fritids

Hej!

Nu börjar rutinerna ta form för fritids på Norrgården och här kommer lite information som är bra för er vårdnadshavare att ha:

Mellistider

Klasserna 3A, 3B och 3C går in i matsalen 14.35

Klasserna 3D och 3E går in i matsalen 14.40

Efter mellis går alla ut på stora skolgården för en kort mellisrast.

Aktiviteter

kl 15.15 blåser vi in från mellisrasten och de valda fritidsaktiviteterna börjar (de som valt “Ute” stannar kvar ute).

Kväll på Norrgården

Kl 16.15 ska alla aktiviteter vara avslutade och alla som är kvar på fritids samlas vid det vi nu kallar “Allrummet”, dvs området runt det lilla pentryt där vi har utcheckningen och utlämning av inlämnade mobiler/mobilklockor. Vid behov använder vi även 3Ds klassrum som ligger precis intill. Norrgården stänger 16.55.

Kvällsfritids på Tegelbo

För de som har behov att vara kvar på fritids efter 16.55 är kvällsfritids på Tegelbo öppet fram till 18.00.

Gå hem själv?

Vi hoppas att alla har fått hem blanketten där ni ska fylla i om ert barn får gå hem själv eller inte. Säg till om ni inte fått den eller tappat bort den. Vi ber er lämna tillbaka den ifylld och underskriven så snart ni kan. Tveka inte att fråga oss om ni tycker det är otydligt hur ni ska fylla i den.

Norrgårdens telefon

Nummer 08 – 508 462 10

Som vi skrivit tidigare så vädjar vi till er att inte ringa för att be oss säga till ert barn att gå hem/ut/till bussen/hem, då vi inte hinner med att ta emot den mängd samtal det kan bli. Se alternativ på den blankett om hemgång som alla ska lämna in.

Information om till exempel att ditt barn ska gå hem med en kompis får ni gärna mejla till klassläraren och fritidspersonalen i ert barns klass. Mejladresser finns på hemsidan: https://klass.arstaskolan.se/kontakta-oss/?staff-category=norrgarden

Hör gärna av er om ni har frågor om något av ovanstående.

Vänliga hälsningar från fritidspersonalen på Norrgården