Eftermiddag på fritids

Hej alla vårdnadshavare!

Vi behöver be om er hjälp med ett par saker!

Vi har sedan jullovet noterat att det blir allt fler som är kvar på fritids på eftermiddagarna efter kl. 16.30. Vid den tiden på dagen har fler i personalen gått hem och vi behöver slå ihop klasserna i Fritidsrummet istället för att vara kvar i respektive klassrum. Det innebär att det den senaste tiden blivit en ganska stor grupp på liten yta. Vi vill därför vädja till er alla att ni tänker på att inte dröja er kvar på fritids med ert barn när ni kommit för att hämta. Dels att vi hjälps åt att vara tydliga med att när den som hämtar har kommit så avslutar man sin lek, städar undan och säger hejdå, dels att ni vuxna som vill passa på att hinna prata med andra vårdnadshavare gör det när ni har kommit ut från Tegelbo, så minskar det också antalet personer i Fritidsrummet. Det gör att vi kan ha en lugnare avslutning på dagen för dem som behöver vara kvar på fritids lite längre.

Det andra vi vill be er om handlar om stunden då våra aktiviteter fortfarande pågår inne (ca 15.00-16.00). Gå då först till den pedagog som har hand om närvarolistorna ute, så kan den tala om var ditt barn finns. På så sätt behöver du inte gå in mitt i en aktivitet för att fråga om barnet är där och därmed avbryta det som pågår där inne i ”onödan”.

Tack på förhand för ert samarbete!

Tegelbos fritidspersonal