Fritidsaktiviteter vecka 4-8

Under vårterminen fortsätter vi som under hösten med att ha planerade fritidsaktiviteter ca 15.00-16.00 varje dag. Under vecka 4-8 är det följande aktiviteter (med reservation för att vi ibland kan behöva göra ändringar:

Måndagar: Utflykt i närområdet eller skolgårdslek

Tisdagar: Kojbygge och Legoverkstad

Onsdagar: Miniklubb (med elever från åk 3), Ritstudio (med elever från åk 3) Syverkstad

Torsdagar: Fritidsgympa och Högläsning & rita

Fredagar: Varje vecka lek i fritidsrummet plus följande;

(v. 4 Studiedag, jourfritids för dem som är anmälda, aktiviteter ej planerade än)

v. 5 Dansfredag

v. 6 BINGO

v. 7 Frågesport

v. 8 Vinterdisco på skolgården med övriga enheter

När vi fördelar barnen mellan de olika aktiviteterna skriver vi upp vilka som varit på respektive aktivitet och vilka som ännu inte varit det, för att ingen ska känna att de aldrig får chansen. Det händer också ibland att vi utmanar dem som sällan väljer någon aktivitet, att prova en aktivitet de annars inte skulle testat. Ofta upptäcker de då att det var roligare än de hade förväntat sig och om inte så har de i alla fall gett det en chans.