Luciafirande

Tisdagen den 13/12 är det Lucia. Årstaskolans tradition är att de elever som går i årskurs tre lussar för barnen på skolan, samt DERAS nära och kära. I år kommer treorna att uppträda för oss på morgonen.

Vi på Tegelbos fritids kommer att ha ett litet uppträdande med de elever som vill delta i luciatåget. De elever som vill delta kommer att öva på sångerna under fritidstid på vår luciakör. Vi kommer att öva på tisdagar och onsdagar fram till Lucia. Det är bra att de barn som vill vara med på luciatåget är med och övar så mycket som möjligt fram till Lucia. De barn som inte vill delta kommer att vara publik tillsammans med er föräldrar och övrig personal.

Vi kommer att vara i idrottshallen tisdagen den 13/12 klockan 15.30.

Självklart får de barn som är med i luciatåget klä sig i valfria luciakläder t.ex. tomte, stjärngosse, Lucia, tärna, pepparkaksfigur och så vidare. Det går också bra att ha andra valfria kläder.