Student på Tegelbo v 11-18

Vi kommer att ha en student hos oss på Tegelbo veckorna 11-18. Nedan kommer en kort presentation av honom.

Hej, mitt namn är Wilhelm Brobeck och jag är 25 år.

Jag studerar till fritidsledare och gör min sista termin på Göteborgs folkhögskola.

Mellan v.11–18 kommer jag praktisera på Årstaskolan (Tegelbo) där jag främst kommer att vara i klass 0c. Sedan kommer jag även att vara med andra klasser i ämnena skapande, värdegrund och idrott.

Det är ingen slump att det är just de ämnena som jag kommer vara med och besöka klasserna under. Detta eftersom jag är en kreativ person som älskar kultur och har ett stort intresse av olika former av skapande såsom teckning, måleri, teater och film.

Dessutom tycker jag att det är väldigt kul att hitta på olika lekar och aktiviteter vilket är något som jag också hoppas kunna bidra med här på Årstaskolan.

Jag har även ett stort fotbollsintresse och när jag är ledig kollar jag ofta på Premier league, då jag främst följer min favoritklubb Manchester United.

Jag ser fram emot att få vara här, få träffa er och skaffa mig nya erfarenheter och kunna bidra till att varje barn får en så meningsfull fritid som möjligt.

Wilhelm Brobeck