Veckobrev v. 19, 1A

Denna vecka har vi bland annat jobbat med:

Svenska: Faktatext

MA: Talföljder

NO:  Våren

Information om förändring

Vi vill informera er om att Johanna Wictorin inte kommer att vara kvar som klasslärare i 1A nästa läsår.

Bakgrunden till det är att vi har två klasser färre i åk 1-3 nästa läsår, i och med det så har vi också två klasslärare som inte har en klass nästa läsår. Efter en samverkansprocess utifrån gällande företrädesregler så är Johanna en av de två som står utan uppdrag på skolan nästa läsår.

Johanna har gjort ett fint jobb här på skolan som vi är tacksamma över. Hon har här även tagit sina första steg i läraryrket. Vi är ledsna över att inte ha henne kvar här hos oss men samtidigt glada för att hon omgående har fått jobb på en annan bra skola i Stockholms stad.

Hon börjar alltså där i augusti.

Ny klasslärare för 2A  i augusti blir My Albrektsson. My är nu klasslärare i åk 3 och har jobbat flera år på skolan.

Allt gott,

Kalle Enström

Rektor Årstaskolan

Friidrottsdagen

Friidrottsdagen kommer vara onsdag den 31 maj på Kärrtorps IP. Skolan börjar som vanligt 8.00 och vi beräknar vara tillbaka innan skoldagens slut. Man får gärna ha med sig egen matsäck den här dagen. Annars ordnar skolan ordnar smörgåspaket som lunch. Meddela oss om du vill ha smörgåspaket senast 26 maj. Springiga kläder efter väder.

Klämdagen

Nästa vecka är det skollov torsdag och fredag. Ni som anmält behov av omsorg på fredag 19/5 (klämdagen) lämnar ert barn på Tegelbo den dagen.

Läseboken

Nästa vecka, v. 20 är det dags att återlämna läxboken Den magiska kulan.

Information från Patrik

Hej, nu har alltså vi börjat med idrott ute. Jag påminner om att skicka med ditt barn ombyte till lektionerna och har de med handduk så utgår vi från att ni vill att de duschar efter lektionerna. Tyvärr har det varit en hel del barn som inte byter om trots att de har ombyte eller duschar inte efter lektionen trots att de har med handduk. Kolla gärna med ditt barn hur detta funkar för hen. Vi kommer alltid byta om på lektionerna samt duscha efter om du har handduk, sägs det något annat från ditt barn stämmer det inte.

Mvh Patrik

Fågelutflykt

Observera att detta så klart är helt frivilligt. Barn får inte åka med utan någon vuxen. Det går bra med en kompis förälder förutsatt att hen tar ansvar för ordningen med de barn som åker med. Vi är tillbaka till skolstart.

Nästa vecka v. 20

Måndag: 8.00 – 13.25

Blågrupp: Lämna tillbaka läsläxan

Tisdag: 8.00 – 13.35

Idrott, ta med ombyte och handduk

Onsdag: 8.00 – 13.35

Rödgrupp: Lämna tillbaka läsläxan

Torsdag:

Lov

Fredag:

Lov

VIKTIGA DATUM (kan komma att revideras):

25 april —25 maj – hälsomånad

18—19 maj – LOV, Kristi himmelsfärd. Fritids stängt den 18 maj.

25 maj – Årstafestivalen

31 maj – Friidrottsdag på Kärrtorps IP

5—6 juni – LOV, nationaldagen, fritids öppet 5 juni.

13 juni – SKOLAVSLUTNING

Trevlig helg!