Sidans innehåll i korthet

• Sajten använder inga kakor för att spåra dig eller spara information om dig.
  • All data lagras på servrar i Sverige.
  • Personuppgifter lagras endast om du som besökare lämnar kommentarer på webbplatsen eller om du som besökare väljer att prenumerera på inlägg via e-post.

Kakor

Kakor är små textfiler som lagras på din dator.

Det finns två typer av kakor

• En permanent kaka ligger kvar på din dator under en bestämd tid.
  • En sessionskaka lagras tillfälligt i datorns minne under tiden du är inne på en webbsida. Sessionskakor försvinner när du stänger din webbläsare.

Kakor som används på klass.arstaskolan.se och dess undersajter

Vi använder inte kakor på denna webbplats eller dess undersajter.

Analysverktyg

Vi använder inget analysverktyg, som exempelvis Google Analytics. Det enda vi registrerar är hur många gånger ett inlägg klickas på, vilket är helt anonymt och inte lagrar någon information om dig.

Inbäddat innehåll från andra webbplatser

Inlägg på klass.arstaskolan.se och dess undersajter kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar och så vidare). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.

Så ställer du in användningen av kakor

Om du inte accepterar att kakor används kan du stänga av användningen av kakor. Det gör du i din webbläsares säkerhetsinställningar. Du kan även ställa in webbläsaren så att du får en fråga varje gång webbplatsen försöker placera en kaka på din dator. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade kakor raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information om detta.

Post- och telestyrelsen tillsynsmyndighet

Post- och telestyrelsen, som är tillsynsmyndighet på området, lämnar ytterligare information om kakor på sin webbplats. Post- och telestyrelsens webbplats

Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem