Veckoinfo v. 23

Måndag; skolan börjar kl 9;00 (Lämnar ni innan, så är anmäler ni till Karin eller Flisan. En av dem kommer att finnas mellan våra ingångar, vid vågstatyn, utanför Tegelbo, eller inomhus i klassrummet, om vädret inte tillåter att vara ute)

Idrott för blå gruppen. Kom ihåg ombyte och handduk.

Utelektion för röda gruppen

Tisdag; Hela Tegelbo går till Årstaliden och gör lekar i olika stationer. Vi kommer tillbaka till lunch.

Onsdag; bild och IPad i halvklass. Vi städar och tar hem saker. Se till att ryggsäck eller en kasse är med till skolan att ta hem saker i.

Torsdag; Nationaldagen, skolan är stängd

Fredag; Vi besöker klassrummet som alla ska gå i i åk1. Vi får våra nya platser i det klassrummet. göra klart, städa.

Imorgon, fredag, åker vi på utflykt igen. Vi tar med mat från skolan, men det kan vara bra att ta med en vattenflaska hemifrån i värmen. Vi kommer att åka direkt kl 8;15, så kom gärna i god tid.

Årstaskolan kommer vara vallokal i det kommande EU-valet den 9/6. Därför kommer vi att städa och börja ta hem saker nästa vecka. Ta med ryggsäcken eller en kasse att lägga saker i. Hjälp gärna till att hålla ordning i hallen, ta hem saker som inte behövs just nu.

Önskar alla en fin och solig helg! ☀️☀️☀️☀️

Kommande datum;

31 maj, överaskningsutflykt, matsäck från skolan, vattenflaska hemifrån. Vi är tillbaka innan mellis

4 juni, hela Tegelbo har aktiviteter på Årstaliden på fm

7 juni, är en vanlig skoldag, så ni vet 😉

10 juni, klassutflykt med egen matsäck hemifrån. Vi är tillbaka på skolan innan mellis.

12 juni, skolavslutning, ni är välkomna att vara med. Vi börjar 8;15 som vanligt.