0C

2C. Förändringar till hösten.

Hej hej,

Jag vill informera om några förändringar som kommer till nästa läsår.

Elever

På Bakgården har vi tre klasser som till hösten kommer ha ojämnt antal barn. Det är tre barn i klass 2A som flyttar och därmed slutar. Det innebär att det i 2A går färre elever. Det kommer inte några barn utifrån vilket gjort det möjligt för oss att göra en intern flytt för att jämna ut elevantalet i varje klass. I 2A går det till hösten 23 elever och i 2C 28 elever. Tre barn från 2C kommer i augusti byta klass till 2A. Berörda barn och elever är informerade. Det är Ebba, Elton och Dominic. I dag berättade vi även för klassen.

Barnen kommer träffas som vanligt på raster och på fritids.

Personal

Eva kommer till hösten inte längre tillhöra vår klass eller Bakgården. Hon kommer arbeta med blivande årskurs 1.

Sanna och jag är kvar.

Ämnen

I årskurs 3 kommer vi få fler ämnen och lärare. Vi kommer ha musik med en musiklärare, Magnus Wahl. Vi kommer ha träslöjd i halvklass med Jerker Dahlin och syslöjd i halvklass med Linnea Kielland.

/Emmy, Sanna och Eva.