0C

Brev från Emmy

Jag heter Emmy, jag kommer arbeta som lärare och mentor i blivande klass 2C i höst.

Lite om mig..

Jag har arbetat på skolan i ungefär 7 år. Jag har arbetat i förskoleklass i flera år och som lärare på lågstadiet i ungefär 3 år. Jag har nyligen kommit tillbaka från min föräldraledighet. Jag har två barn, en fyraåring och en som blir ett år i sommar. Jag bor på Södermalm. Jag gillar att äta god mat, resa och titta på bra serier. 🙂

Som lärare är jag snäll men kan vara sträng om det behövs. Jag försöker vara strukturerad och tydlig i min undervisning, i mina förväntningar av barnen och i min kommunikation med er föräldrar. Jag försöker se alla barn varje lektion, fokuserar på att skapa goda relationer och lära känna barnen.

Innan jag fick mitt andra barn var jag mentor till flera storasyskon som nu börjat årskurs fyra. Det känns tryggt att veta att jag känner flera av er föräldrar redan, hoppas ni också tycker att det känns bra!

Just nu när jag inte har en egen klass arbetar jag som vikarie på skolan. Så jag är lite överallt, vilket är roligt då jag lär känna de flesta barnen på skolan. När jag inte har något uppdrag är jag i klassen och lär känna eleverna vilket ju är väldigt bra. Jag och Malin kommer ha ett nära samarbete de sista veckorna.

Så vi kanske ses på Bakgården kommande veckor!

Om ni vill komma i kontakt med mig är det allra lättast via mail; emmy.borg@edu.stockholm.se