0C

Glad sommar + första skoldagen

Hej!

Så kom sommarlovet tillslut. Tack för igår, för det här läsåret med era fantastiska barn och för allt gott samarbete!

Ett vänligt men viktigt tips:

Läsning är viktigt. Hjälper du ditt barn att hålla igång den under sommaren gör du hen en stor tjänst. Läsning ska kännas positiv. Försök hitta stunder där ni kan framkalla den känslan, i hängmattan, med en glass eller kanske i kojan. Läs för varandra, tyst men bredvid varandra, i väntan på något. Läs för ett syskon, en äldre vuxen eller ett gosedjur. Läsbingot som de fått kan vara till hjälp.

Årskaskolans egen bibliotekarie Memme har i ett tidigare inlägg på bloggen tipsat om böcker för i sommar. På länken nedan hittar du fler tips. De kommer från olika bibliotekarier i Stockholm. Hoppas ni hittar något som väcker nyfikenhet!

Skolan börjar igen måndag 21 augusti kl. 9.00. Vi möts på skolgården vid vår klasskylt 2C. Väl mött!

Glad sommar!

Önskar