0C

Veckobrev V.20-1C

Denna vecka har vi bland annat jobbat med:

Svenska: Skrivit berättelser utifrån bilder

MA: Likhetstecknets betydelse

NO: Näringskedjor

Viktig information

Hälsomånad
Onsdag 24 maj är sista dagen för att lämna in hälsomånadens lapp. Har lappen kommit på villovägar går det självklart bra att göra / rita en egen lapp. Det viktigaste är att röra på sig, inte hur lappen ser ut 🙂

Årstafestivalen

På torsdag är det dags för Årstafestivalen. Det brukar vara en väldigt uppskattad festival. Det kommer finnas korv- och fikaförsäljning och aktivitetsstationer. Några bjuder på uppträdanden. Barnen får gå hem efter skoldagens slut men behöver då komma tillbaka igen kl. 16.00. De barn som stannar bjuds på hamburgare som mellanmål.

Festivalen pågår fram till klockan 18:30. Som kompensation för den sena kvällen slutar barnen efter lunch dagen efter (fredag).

Viktigt är att du som vuxen kommer och prickar av ditt barn när du tar över ansvaret för ditt barn under kvällen. Listorna kommer att finnas vid tallen vid ingången mot biblioteket / ljushallen (där vi hade morgonkonsert).

Vi hoppas att så många som möjligt av släkt och vänner kan komma!

Läseboken
Nu är nya läsläxan igång. Ny rutin såhär i slutet kan vara lite av en omställning. Men peppa ditt barn att läsa tio minuter om dagen och kom ihåg ta med boken till skolan varje vecka. De behöver den när vi arbetar med att följa upp det lästa.

Beröm
Vi blir glada varje dag när vi ser hur väl klädda barnen är efter väder. Tack alla föräldrar!

Skolavslutning
Tisdag 13 juni är det skolavslutning. Kl. 8.00 möts vi hela bakgården ute på vår lilla skolgård, bakgården, om vädret tillåter. Det bjuds på sommarsånger på ”grönan”. Är det regn eller rugg är vi i respektive klassrum.

Klockan 9.00 är det storsamling på stora skolgården. Det håller på i ca 30—45 minuter. Efter det får man gå hem. För de barn som stannar blir det lunch och fritids.

V.21

MÅNDAG:

TISDAG: 8.00-13.00

Idrott, ta med ombyte och handduk

ONSDAG: 8.00-13.35

Läsläxa tas med till skolan

Hälsomånadslapp tas med till skolan!

TORSDAG: 8.00-13.50

Idrott, ta med ombyte och handduk

ÅRSTAFESTIVALEN kl. 16.00—18.30  (obligatorisk)

FREDAG: 8.00-efter lunch

Viktiga datum
25 maj – Årstafestivalen

31 maj – Friidrottsdag på Kärrtorps IP

2 juni – fågelskådning

5—6 juni – LOV, nationaldagen, fritids öppet 5 juni.

13 juni – SKOLAVSLUTNING

Trevlig helg! 😊