0C

Veckobrev V.21 – 1C

Denna vecka har vi bland annat jobbat med:

Svenska: Läsförståelse

MA: Talen 0-100 och repeterar bland annat talföljder

NO: Näringskedjor

Denna vecka fick vi även besök av fyrorna som läste sina egenskrivna barnböcker för klassen.

Viktig information

Läsläxa

Eftersom att nästa veckas läsläxan krockar med friidrottsdagen så behöver inte barnen ta med läxan till skolan på onsdag. Fortsätt läsa hemma och ta sedan med boken onsdag 7/6.

Friidrottsdag onsdag

På onsdag nästa vecka är det friidrottsdag. Vi åker till Kärrtorps IP strax efter skolstart och är tillbaka innan skoldagens slut. Man får gärna ha med sig egen matsäck. Skolan erbjuder annars smörgåspaket som lunch. Klä barnen i rörliga kläder efter väder. Kom ihåg vattenflaska🚰!

Praoelever

Två praoelever kommer vara här på bakgården under två veckor. De heter Alexander och Dexter.

Skolavslutning
Tisdag 13 juni är det skolavslutning. Kl. 8.00 möts vi hela bakgården ute på vår lilla skolgård, bakgården, om vädret tillåter. Det bjuds på sommarsånger på ”grönan”. Är det regn eller rugg är vi i respektive klassrum.

Klockan 9.00 är det storsamling på stora skolgården. Det håller på i ca 30—45 minuter. Efter det får man gå hem. För de barn som stannar blir det lunch och fritids.

Bilder från veckan:

V.22

MÅNDAG: 8.00-13.10

TISDAG: 8.00-13.00

Idrott, ta med ombyte och handduk

ONSDAG: 8.00-13.35

FRIIDROTTSDAG PÅ KÄRRTORP!

MEDTAG matsäck och bekväma kläder.

Ingen läsläxan med denna vecka, fortsätt läsa hemma!

TORSDAG: 8.00-13.50

Idrott, ta med ombyte och handduk

FREDAG: 8.00-13.15

Viktiga datum

31 maj – Friidrottsdag på Kärrtorps IP

2 juni – fågelskådning

5—6 juni – LOV, nationaldagen, fritids öppet 5 juni.

13 juni – SKOLAVSLUTNING

Trevlig helg! 😊