0C

Veckobrev V.22 – 1C

Den här veckan var den sista hela veckan innan sommarlovet. Jag vill bara passa på att säga till er föräldrar att jag är väldigt glad över att fått lära känna era fantastiska barn. Det är en otroligt fin klass som trots att de förmodligen är trötta arbetar på bra på lektionerna och gör sitt bästa.

Torsdag och fredag denna vecka har blivande lärare Emmy haft lektionerna i klassen för att passa på att lära känna barnen lite innan sommarlovet. Då har barnen bland annat fått reda på mer om Emmy, skrivit brev och berättat om sig själva och vad som kan vara viktigt för Emmy att veta om dem.

I onsdags hade vi friidrottsdag som bjöd på strålande väder 😊☀️

Denna vecka har vi bland annat jobbat med:

Svenska: Utvecklat meningar och skrivit sagor

MA: Programmering

NO: Sommaren

Viktig information

Inför klämdag 5 juni
Hej vårdnadshavare med barn på fritids och fritidsklubb,

Måndagen den 5 juni är en så kallad klämdag. Anmälan till denna dag har legat ute på Skolplattformen mellan den 18 april och den 22 maj. Idag mån 29 maj saknas det 179 svar. Det är nu inte längre möjligt att anmäla närvaro i efterhand.  Då flera i personalen har tagit semester denna dag har vi inte möjlighet att ta emot fler än de 115 st som har anmält närvaro denna dag.

Med hopp om er förståelse!

Vänligen Nina Park, biträdande rektor med ansvar för fritids och fritidsklubb

Mobilklocka och pennskrin
De elever som har mobilklocka ska ha den avstängd under hela skoltiden. Det är ni vuxna som ansvarar för att den stängs av innan barnet kommer till skolan. Den får alltså endast användas som klocka. Fungerar inte det förvarar vi den tills barnet går hem.

Inga egna pennskrin i skolan eftersom det utvecklas till någon slags tävling och används som leksaker.

Skolavslutning
Tisdag 13 juni är det skolavslutning. Kl. 8.00 möts vi hela bakgården ute på vår lilla skolgård, bakgården, om vädret tillåter. Det bjuds på sommarsånger på ”grönan”. Är det regn eller rugg är vi i respektive klassrum.

Klockan 9.00 är det storsamling på stora skolgården. Det håller på i ca 30—45 minuter. Efter det får man gå hem. För de barn som stannar blir det lunch och fritids.

Städning inför sommarlovet
På fredag 9/6 städar vi klassrummet. Ta med namnad papperspåse. Hjälp oss att se till att kläder eller skor som är för små eller inte aktuella längre tas med hem. Vi kommer städa på hyllorna och alla teckningar osv. ska tas med hem i papperspåsen.

Utställning i fritidsrummet
På halvklasserna har barnen gjort slott tillsammans med Sanna. Dessa har Sanna ställt ut i fritidsrummet, gå gärna dit och titta tillsammans med ditt barn. Det tas ned på fredag nästa vecka.

Bilder från veckan:

V.23

MÅNDAG: LEDIGT

TISDAG: LEDIGT

ONSDAG: 8.00-13.35

Läsläxa med till skolan! OBS, alla böcker lämnas in till biblioteket.

TORSDAG: 8.00-13.50

Idrott, ta med ombyte och handduk

FREDAG: 8.00-13.15
STÄDNING AV KLASSRUM, TA MED PAPPERSPÅSE MÄRKT MED NAMN. Böcker och skolarbeten vi arbetat klart med tas med hem.

V.24

MÅNDAG: 8.00-13.10

TISDAG: 8.00 SKOLAVSLUTNING 🌸🌺💐

Viktiga datum

5—6 juni – LOV, nationaldagen, fritids öppet 5 juni.

13 juni – SKOLAVSLUTNING

Trevlig helg! 😊