6CD Matematikprov – Problemlösning

Klicka för att ladda ned!

Kära elever och vårdnadshavare,

Det är dags för matematikprov på avsnittet problemlösning. Provdatumen är:

• 6C – Torsdag 7/3
  • 6D – Onsdag 6/3

Provet består av olika många problem – Ni elever väljer själva hur många. Det finns 13 st problem att lösa, 8 st av dem kommer från tidigare prov ni haft under mellanstadiet. För att kunna bedöma er som godkända måsten lösa 4 st.

Den här veckan skickar jag som vanligt hem en maskerad version av provet – För den som tappar bort går den även att ladda ned här.

Ni kan använda det maskerade provet för att öva. Läs igenom noga så att ni förstår allt. Fråga i skolan om ni behöver repetitioner. Ni kan även gissa vilka matematiska värden ni tror jag maskerat och sedan räkna problemet med dem. Gör detta många gånger tills ni känner er säkra.

Ni har alla jobbat fantastiskt bra sedan jul och jag är jättestolt över er! Kom igen nu!

//Martin