5D – mentorsdag

Hej elever och vårdnadshavare i 5D!

På tisdag är det är SKUTT, vilket innebär att eleverna slutar efter lunch.

Under förmiddagen kommer vi ha mentorsdag, så eleverna i 5D kommer hänga med mig (David), Magnus och Alicia hela halvdagen.

Vi ses i klassrummet 8.30 – sen beger vi oss till stan och kulturhuset för att besöka “TioTretton”. Vi var där även i 4an, så de flesta eleverna känner till det sen innan.

“TioTretton” är bland annat ett bibliotek, men innehåller också en hel del annat, och det är bara för barn mellan 10 år och 13 år. Så vi vuxna får inte gå in, därför rekommenderar vi att fråga era barn då de troligen vet mer om lokalerna än vad vi gör.

Vi är tillbaka till lunchen. Men de får gärna ta med smörgås eller frukt och något att dricka. Glöm inte heller biblioteks-kort! Då det finns möjlighet att också låna böcker.

Med vänlig hälsningar //David, Magnus och Alicia