Dags att söka Slöjdklubben period 3

Hej

För de elever som vill finns det nu ny chans att söka en plats på Slöjdklubben, period 3 kommer vara sex tillfällen med start 31 januari

Vad är då Slöjdklubben? JO:

Går du i åk 5 eller 6 på Årstaskolan och är taggad på extra textilslöjd? Då är SLÖJDKLUBBEN något för dig!

Slöjdklubben är en frivillig extraaktivitet som Årstaskolan erbjuder elever i åk 5 och 6, som startade höstterminen 2022.

Jag som håller i verksamheten heter Linnéa Kielland och är textillärare på skolan.

Var? Textilslöjdsalen

När? Tisdagar 15-17 (för dig i åk 6 blir det en del av ditt EV)

Hur? Vi syr, tovar, stickar och virkar och fördjupar våra kunskaper i textilslöjd. Du kommer få jobba slöjdprojekt utifrån dina egna idéer och önskemål.

Nu är det dags att söka! Jag har plats för 14 elever denna omgången. Senare i vår kommer en ny sökperiod. Detta för att fler elever ska ha chans att få en plats i slöjdklubben.

Slöjdklubben är kostnadsfri, dvs det kostar inget att vara med och vi kommer äta lite mellis för att orka (macka/frukt). Jag förväntar mig att du som får en plats kommer vid alla 6 tillfällen såvida du inte är sjukanmäld till skolan.

Alla i åk 5 och 6 är välkomna att söka via blanketten. Den går att hämta hos Linnéa eller på expeditionen. Den finns länkad här nedan som pdf, om ni vill skriva ut hemma. Blanketten lämnas sedan till mig Linnéa 24 januari. Därefter lottar jag. Om du får en plats kommer jag att meddela dig muntligt och din vårdnadshavare via mail 26-27 januari.

Ansökan till Slöjdklubben

/Linnéa