Friidrottsdag och vandring åk 6 vecka 22

Friidrottsdag

Tisdag 28 maj är det dags för den årliga friidrottsdagen. Vi kommer vara på Enskede IP och under dagen kommer vi ha en klasstävling i 7 grenar. Denna dag är det medhavd matsäck som gäller, inget fika, läsk, godis eller liknande.

Samling 9.20 på skolan och sedan promenerar man till Enskede IP. Om man tar sig till Enskede IP på egen hand är det samling där 10.15. Vi kommer sluta cirka 14.45 på Enskede IP.

Ta med dig:

• Idrottskläder och bra skor att springa i
  • Varma kläder om det är kallt
  • Vattenflaska
  • Något att äta och dricka, det serveras ingen skollunch. Inget fika, läsk eller godis!

Vandring

Fredagen 31 maj kommer hela åk 6 gå en vandring i Nackareservatet. Vi kommer gå cirka 1 mil under dagen och så smått prova på friluftsliv och prata en del om detta under dagen. Skolan bjuder på pannkakslunch med frukt och frukt.

Samling 8.45 i klassrummet. Dagen är slut cirka 14.00 på skolan

Ta med dig:

• Kläder efter väder
  • Bra skor att vandra i, gymnastikskor är perfekt.
  • Tom matlåda att ta dina pannkakor i, bestick.
  • Ryggsäck att bära matsäck, dryck och kläder i.
  • Vatten, minst 50 cl.