Idrott och hälsa – idrott ute vecka 19

Från och med nästa vecka (vecka 19) kommer vi vara ute på idrotten. Barnen ska byta om som vanligt för att kunna röra på sig och idrotta. Tänk på att det kan vara lite kallt vissa dagar, så långbyxor och tjocktröja kan vara smart. Viktigt att ta med / ha på sig skor som man kan springa, spela och leka i. Det blir svårt för de barn som kommer i tofflor att delta på ett bra sätt.

Vi kommer under uteperioden vara en del i skogen, både för att leka men även för att fortsätta att jobba med allemansrätten samt friluftsliv. Tanken är att vi ska träna vår förmåga att genomföra och anpassa aktiviteter inom friluftsliv och ute­vis­tel­se efter olika förhållanden och miljöer. Bedömningen utgår ifrån hur väl du lyckas med denna anpassning. Rätt kläder? Har koll på och kan följa allemansrätten? Koll på vad friluftsliv är och de man kan göra?

Med vänlig hälsning Patrik