Idrott och hälsa – grovplanering ht-23

Hej, vi har så smått dragit igång terminen och alla klasser kommer i början ha uteidrott. Eleverna ska byta om till andra kläder än de som de har under resten av skoldagen så att du har kläder som är bra att röra sig i samt att du kan byta om när du blir svettig. Jag tycker att man duschar/tvättar sig efter idrotten, men vet att detta ser mycket olika ut i de olika klasserna. Se till att barnen åtminstone tar med sig ombyte så att de kan byta kläder.

Är det så att ditt barn av någon anledning inte kan delta aktivt på idrottslektionen vill jag att du antingen skriver en lapp eller skickar ett mail med anledningen, då slipper jag misstro barnen och det blir tydligt vad som gäller.

På grovplaneringen går det att se i stora drag vad vi ska göra under terminen, jag kommer sedan lägga ut info om vad som gäller för olika betygsnivåer efter hand och lite mer i detalj vad vi ska göra. / mvh Patrik

Vecka Åk 6

Lekar med samarbete