Info hem inför v.13

Hej! Jösses, så upphugget det är. Nyss var det sportlov, nu är det bara en vecka kvar till påsklov.

Här kommer lite information om nästa vecka samt tiden framöver:

• SO-prov v.13 – Alla klasser har SO-prov vecka 13. Information om provet från SO-lärare har gått ut.
  • Matematikprov 6AB v.13 – Prov i algebra, problemlösning och mönster. Se separat inlägg.
  • Skolbio 6AC 26/3 – Klass 6A och 6C går på skolbio förmiddagen 26/3. Filmen Scrapper visas på Victoria (Görgatan). Obs! Det är ej tillåtet att ta med biogodis, tyvärr.
  • 6A säljer påskfika – Torsdag 28/4 säljer 6A påskfika på skolgården från 14.00 för att samla pengar till skolresa. Kom å’ påskfika!
  • Klicka för att ladda ned

Stockholmstad om skärmanvändning – Här kommer information från Stockholms stads preventionssamordnare och socialförvaltningen i Stockholms stad. Temat inför påsklovet är barnens liv på skärmen i spel och sociala medier. Utskicket är ett av många teman i stadens förebyggande arbete som socialförvaltningen och stadsdelsförvaltningarna ansvarar för. Ladda information ned här.

• Påsklov – Torsdagen nästa vecka är sista skoldagen för veckan. Fredagen är röd dag och därför ledig. Glad påsk, allihop!