Info hem inför v6

Hej alla där hemma! Här kommer ett litet infobrev från en skola där solen faktiskt börjat hänga sig fast över horisonten även till slutet på sena skoldagar. Vi går mot ljusare tider, är det inte skönt så säg?!

Varsågod – Lite information om nästa vecka samt tiden framöver:

• Utvecklingssamtal v6 – Nästa vecka är det dags för utvecklingssamtal. Om ni inte uppfattat er tid ännu, hör av er! Alla har fått en.
  • Skolinspektionens enkät – Skolinspektionen ber er fylla i deras enkät kring Årstaskolan. Klicka här!
  • Läsutmaning Svenska – Nu är terminens läsutmaning igång. 6AB får info här och 6CD får info här.
  • Halvdag 22/2 – Torsdag 22/2 är det halvdag. Ingen undervisning på eftermiddagen alltså. Detta pga SKUTT, alltså skolutvecklingstid för all personal på Årstaskolan. Innan lunch är det mentorsdag, dvs ingen ordinarie undervisning utan aktiviteter i helklass med mentorerna.
  • Sportlovet närmar sig – Vecka 9 är det sportlov. Ledigt en hel vecka! Lyxigt!