Info hem inför vecka 18

Hej igen,

I morgon fredag är det nationella prov i matematik. Det blir det sista nationella provet för den här gången. När alla prov är rättade och sammanställda får eleverna ta del av resultatet. Det registreras även på Skolplattformen.

Martin Fernström har precis blivit pappa och kommer att vara föräldraledig resten av terminen. Sandra Wigh kommer att vikariera för Martin under den här perioden. Se presentation av Sandra nedan.

Just nu arbetar vi med klassiker, både på svenskan och engelskan. Vi läser en bearbetad version av Skattkammarön på svenska och en bearbetad version av Frankenstein på engelska.

I måndags startade skolans “Hälsomånad”. Det betyder att eleverna har fått en utmaning av idrottslärarna att röra på sig mer, gärna 30 minuter per dag. Eleverna har fått en lapp att fylla i och deltar därmed i utlottningen av priser under Årstafestivalen.

Kalendarium

Musikprov 6ABCD vecka 18.
Hemkunskapsprov vecka 18.
NO-läxa vecka 18.
Onsdag 1/5 Lov, vecka 18.
Torsdag 9/5 och fredag 10/5 Lov, vecka 19.
Torsdag 23/5 Årstafestivalen, kl. 16-19.
Tisdag 28/5 Friidrottsdag på Enskede IP.
Torsdag 6/6 Lov.
Onsdag 12/6 Skolavslutning.