Info hem inför v.40

En vecka till har passerat och snart kommer väl hösten? Det är full fart i alla klasser med prov och saker som händer.

• Inställt språkval måndag – lärarna på högstadiet har utvecklingssamtal på måndag, detta innebär att språkvalet i franska, spanska och tyska utgår. Eleverna slutar alltså tidigare.
  • Bloggens prenumerationstjänst – Vi har fått besked om att prenumerationstjänsten till bloggen ska fungera. Både gamla inlagda adresser och nya ska nu få mail när det lägg in nya inlägg. Ni får gärna bekräfta till mentorerna om det inte funkar.
  • Utvecklingssamtal – Under veckan är det utvecklingssamtal, tisdag 3/10 och torsdag 5/10. Barnen slutar efter lunch dessa dagar då alla lärare är upptagna i samtal. Är du osäker på din tid? Maila ditt barns mentor.
  • SO – prov historia onsdag 6B, fredag för 6A & 6C. 6D har prov onsdag v.41
  • Idrott – Från och med nästa vecka (vecka 40) kommer vi vara inne på idrotten och resten av terminen. Vi kommer att den närmaste tiden träna vår motorik och det blir gymnastikövningar, parkour och andra övningar för kroppskontrollen. Mer info samt hur detta bedöms kommer på bloggen. Grovplaneringen finns på skolplattformen om man är intresserad.Att ta med till idrotten hälsar Patrik:
    • Idrottskläder (kläder att byta om till som man kan svettas i och som är lätta att röra sig i)
    • Handduk (jag tycker att man duschar/tvättar av sig efter idrotten eller åtminstone byter underkläder)
    • Skor som man kan springa i. (har man inte inneskor idrottar man barfota, inga strumpor pga halkrisken, dock har vi sagt att sk Youmpstrumpor med halkskydd under är okej)

Trevlig helg / personalen i åk 6