Info inför v17

Halloj allihop! Våren ska vara här, är det ju sagt men SMHI verkar inte riktigt hålla med ännu. Men när solen lyser som starkast på skolgården åker ändå jackorna av i kullekar och bollspel.

Här kommer lite information inför nästa vecka och tiden framöver:

• Nationella prov engelska – Dessa är i full gång! Bra kämpat alla elever under onsdagen. Imorgon, fredag 19/4 skriver alla sista delen. Skolstart 08:30 och vanliga lektioner efter provdelen.
  • Nationella prov matematik – Nästa vecka, onsdag 24/6 samt fredag 26/4, är det dags igen! Då ska alla elever skriva nationella prov i matematik. Dessa kommer att vara en provdel på vardera förmiddag samt en provdel på vardera eftermiddag. Eleverna slutar skoldagen när proven är klara. Skolstart båda dagarna är 09:00.
  • Läsläxa till 23/4 6CD – Alla elever läser klart kapitel 12 i Skattkammarön till tisdag. Båda klasserna får med kapitlen hem i häfte. Det är 27 sidor, därför är det smartast att läsa litet varje dag så att det inte blir så tungt på slutet.
  • För er som ska sluta – Om ni inte ska gå kvar på Årstaskolan i åk7 ber vi er läsa detta: Skolbyte till årkurs 7