INFO TILL 4D: Om onsdag och torsdag 1/6 och 2/6

Hej 4D!!

Mycket utflykter på kort tid nu. Men det är sådana tider också.

Imorn (1/6) har vi, som många vet, friidrottsdag på Enskede IP. Vi samlas i klassrummet vanlig tid, kl 8.00! Vi är hemma 14.00. Det ni behöver tänka på hemifrån är att ta med en rejäl matsäck. Man kan ta med något enkelt mellis/fika också då det är en ganska lång och väldigt aktiv dag. Mat är viktigast denna dag, inte fikat. Det kommer dessutom va tillåtet att ta med ordentligt med fika på torsdag om dom och ni vill (se mer om det nedan).

Ser ut att bli lite regn imorn, så klä er efter väder, men det är också en idrottsdag så kläderna behöver va anpassade efter det också såklart.

PÅ TORSDAG (2/6)

Efter lunch på torsdag tänkte vi ta en kort promenad bort till Årstaliden och ha en eftermiddag med bara klassen. Vi tar med kubb och brännboll och barnen får ta med fika, va flera som var sugna på att baka, får man självklart göra. Men har man med mycket får man gärna se till att bjuda. Vi är tillbaka senast 14.50 (klassens vanliga sluttid på torsdagar). Håll gärna utkik på vilket väder det blir även denna dag då vi kommer va ute i ett par timmar.

Med vänliga hälsningar /David, mentor 4D