Ny omgång av Slöjdklubben!

Nu är det dax att söka till andra omgången av Slöjdklubben, som kommer vara 14 nov-5 dec + 9-16 jan.

Ansökningsblankett får intresserade elever här i skolan av mig o behöver lämnas påskriven till mig Linnéa senast 9 nov

Vad är Slöjdklubben? Här är samma info som gick ut i början på terminen, för den intresserade 🙂

Går du i åk 5 eller 6 på Årstaskolan och är taggad på extra textilslöjd? Då är SLÖJDKLUBBEN något för dig!

Slöjdklubben är en frivillig extraaktivitet som Årstaskolan erbjuder elever i åk 5 o 6

Jag som håller i verksamheten heter Linnéa Kielland och är textillärare på skolan.

Var? Textilslöjdsalen

När? Tisdagar 15-17

Hur? Vi syr, tovar, stickar och virkar och fördjupar våra kunskaper i textilslöjd. Du kommer få jobba slöjdprojekt utifrån dina egna idéer och önskemål

För att så många elever som möjlighet att ta del av slöjdklubben hålls den i fyra perioder. Jag har plats för 14-16 elever i varje period och varje period löper över sex tillfällen.

För att få en plats i Slöjdklubben behöver eleven lämna en ansökningslapp påskriven av en vårdnadshavare. Nu är det dags att söka första perioden, som kommer vara 5 september-10 oktober. Ansökningslappen behöver lämnas senast fredag 1 september till Linnéa/i Linnéas postfack o därefter kommer jag lotta platser. Om man fått en plats kommer ett mail till vårdnadshavare måndag 4 september och eleven meddelas muntligt under skoldagen.

Slöjdklubben är kostnadsfri och man behöver inte vara inskriven på fritids för att delta. Vid varje tillfälle erbjuds eleverna mellanmål (macka, frukt och juice). Jag förväntar mig att de elever som får en plats kommer vid alla 6 tillfällen såvida hen inte är sjukanmäld till skolan.

Alla i åk 5 och 6 är välkomna att söka via blanketten. Den går att hämta hos Linnéa, mentor eller på expeditionen. (Skulle det krisa går det även att söka med egenskriven lapp, viktigt då att följande info finns med: Elevens för- o efternamn, klass, vårdnadshavares namn, mail och telefonnummer samt underskrift)

/Linnéa