Hälsningar från Ungdomsgården

Vi har varit i full gång med ungdomarnas projekt och aktiviteter. Nu har vi nya möjligheter att starta upp ännu flera projekt. Vi kommer att fortsätta att jobba med grupper och aktiviteter som ungdomarna är med och skapar.

Den 17/2 är det disco igen! Två ungdomar är arrangörer och det har varit otroligt kul att få vara med era ungdomar och ta tillvara på deras engagemang och arrangörskap. Vi ser framemot att det kommer fortsätta komma nya ungdomar som vill skapa verksamhet tillsammans med oss!

Vi har under ett års tid varit involverade i världens största Ingenjörstävling. Tävlingen är i 110 länder, 3700 olika platser och nästan 700.000 deltagare världen över. Vår tävling var i november och vi hade väldigt roligt. Vi har sett en stor utveckling i deltagarna som jobbade under året för att få komma iväg. De har sökt bidrag och träffats regelbundet för att programmera roboten och bygga med Lego som de fått in till sin förening som de startade 2022.

På torsdagar kommer vi att träffas och måla Warhammer figurer och blandade miniatyrer. Utöver målandet som är kul i sig själv. Kommer vi utmana oss i att bygga billiga miljöer för att skapa inlevelse när vi spelar.

UG har en stabil tjejgrupp just nu och arbetet är i fullgång. De träffas en gång i veckan. Gruppen är full för tillfället.

Vi har under året haft ett samarbete med Hammarby och Samhällsmatchen men det har tyvärr avslutats Vi kommer fortsätta ha tillgång till hallen och hoppas på att glada ungdomar är med och ser till att vi fortsätter spontanidrotta mellan 1900-2100 på lördagskvällar.

Vi har en lucka på lördagar för aktiviteter och hoppas på att hitta ungdomar med intressen som vi kan förverkliga tillsammans på  gården.

Snart är det också dags för nästa kulturstöd för unga ansökans period. Där man kan söka upp till 10.000 kr för ett kulturprojekt. Vi har under 2023 och början på 2024 hjälpt till att använda 60.000 kronor i sådana stöd till ungdomarna. Det har varit fester, workshops och annat.

Med vänliga hälsningar Jonny
Jonny Kroon