Hej därhemma!

I morgon var det meningen att vi skulle ha vattenlek som fritidsaktivitet. Tyvärr är väderprognosen inte tillräckligt bra för det tycker vi. Det ska liksom idag vara svalt med kalla nordanvindar. Vi gissar att ni föräldrar tycker samma och inte vill ha helt nedkylda barn inför långhelgen…. 😉Vi hoppas på bättre väder till nästa fredag!

Torsdag nästa vecka blir det Årstaruset – ett springlopp för alla barn i lågstadiet. Vi kommer att hålla till vid Årstaliden där start och mål är. Själva loppet är i Årstaskogen på bana som barnen känner igen väl. Det hela beräknas vara slut ca kl. 15.00. Och vi bör vara tillbaka på Bakgården ca 15.30

Vi har ganska mycket kvarglömda kläder i lådorna på bänken utanför 1c klassrum. ta gärna en titt där! Vi lämnar vidare till röda skåpet utanför vaktmästeriet vid skolavslutningen. Där ligger det endast kvar några dagar innan det lämnas till sopsortering/slängs.

I fritidsrummet finns nu en stor utställning med elevers slottsbyggen. Varsågoda att ta en titt!

Och sist kommer en hälsning från skolans elevhälsoteam:

”Elevhälsoteamet (EHT) kommer till klasserna och hälsar glad sommar

Eleverna får viktig information om barns rättigheter och vuxnas skyldigheter och får med sig ett BRIS-kort hem.

BRIS finns även för vuxna

Bris vuxentelefon om barn: 077 150 50 50

Stödlinje för idrottsledare: 077 440 00 42

Stöd på arabiska: 077 448 09 00

Stöd på ukrainska: 020 48 48 48

EHT vill passa på att önska alla familjer en fin sommar!”