Fritidsinformation inför v 37, 12/0-16/9

Hej alla familjer!

De senaste dagarna har vi noterat att en del barn har med sig saker hemifrån, leksaker, byteskort, gosedjur etc.
Vi vill att dessa saker stannar hemma och att man när man är på fritids använder de saker som finns här att leka med. Det blir både mer rättvist, enklare att hålla reda på saker och mindre störande då grejerna hemifrån även kan dyka upp under lektionstid. Dessutom blir det ibland lite av en tävling att ha med sig mest och flest grejer.
Enda gången man kommer att få ta med något är när vi har planerat in ”leksaksdag”. Då får man ha med sig en grej som man inte är  alltför rädd om, kan låna ut till andra, ej elektronik, det ska få plats i ryggsäcken.
Leksaksdag blir det faktiskt på fredag 16/9!
Så från och med måndag nästa vecka blir vi noga med att hålla efter detta. En del barn kommer att bli lite besvikna men som ett plåster på såret så blir det alltså en leksaksdag på fredagen.

Planeringen nästa vecka blir lika som förra veckan ( förutom fredagen. )
Tisdagsutflykten är populär och vi kommer åter till Bakgården ca 16.00.
vänliga hälsningar

fritids på Bakgården. ☺️😊☺️
…och sist lite bilder från eftermiddagens höjdpunkt: ”Bondgårdsskriket”, once in a lifetime…? 😉