Fritidsplanering.

Hej alla familjer!

Nu är det ganska få dagar kvar till sommarlovet. Värmen verkar stanna kvar lite till. Idag var det premiär för vår nya vattenspridare. Från och med nu får man gärna ha badkläder på sin hylla så kan man få svalka av sig i spridaren när det är varmt.
Nästa vecka blir det ett springlopp för alla fritidsbarn på skolan – “Årstaruset”. Vi springer ca 2km i Årstaskogen med mål på Årstaliden. Vi går dit direkt efter skolan, starten är runt 14.00 och vi beräknar vara tillbaka på Bakgården senast 15.45. Bra med springskor den dagen alltså! 🏃🏼‍♂️🏃🏾.
Så här ser resten av dagarna ut.
Måndag 3/6:Årstaruset.
Tisdag 4/6: Kahoot.
Onsdag 5/6: Drama och olika teaterlekar.
Torsdag 6/6: Sveriges nationaldag. LOV. Stängt.
Fredag 7/6: ”Utmaningen” pröva och utmana varandra (och kanske personalen..😉).

Måndag 10/6: Utelekar på gården (stora eller lilla).
Tisdag 11/6: Kahoot.
Onsdag 12/6: Sommarlov! Fritids öppet som vanligt. Vi vill att ni talar om för oss om ert barn ska äta skollunch här den dagen. Skriv upp på listor vid respektive ingång! Mer information om sommarfritids kommer senare.

Sist lite bilder från morgonens fågelutflykt som lockade ett stort gäng barn och vuxna. Och från eftermiddagens gagabollsturnering.