Veckoinfo för v 17

Måndag; skolan börjar kl 9;00 (Lämnar ni innan, så är anmäler ni till Karin eller Flisan. En av dem kommer att finnas mellan våra ingångar, vid vågstatyn, utanför Tegelbo, eller inomhus i klassrummet, om vädret inte tillåter att vara ute)

Idrott för blå gruppen. Kom ihåg ombyte och handduk.

Matematik.

Tisdag; matematik och värdegrund i halvklass, biblioteksbesök, elevråd

Onsdag; hälsotema, vi går Vallestigen, uppför Hammarbybacken efter lunch och är åter till mellis

Torsdag; skräpplockardag, Musik och matematik i halvklass, Välkomna ngn gång mellan 15;30-16;30 och titta på barnens arbeten. Kl 15;45 samlas vi och sjunger några sånger för er.

Fredag; hälsotema, städa. ( hjälp till att ta hem det som ligger på barnens hyllor, eller ännu bättre är att ryggsäcken är med på fredagar.)

På matematiken har vi repeterat alla talkompisar mellan 2 och 8. Det är inte helt lätt att förstå att femmans talkompisar t ex är 3 om jag redan har talet 2.  Nästa veckan kommer vi att träna ännu mera på den analoga klockan. Vi kommer även träna på talet 9.

Nästa vecka börjar ju skolans hälsomånad som ni fått separat info om.
På onsdagen tänkte vi gå upp för Hammarbybacken. Sköna skor att gå långt i, är bra att ha på fötterna, och även lämpliga kläder till vädret. Skulle det ev bli ösregn, så ställer vi in.

Vi har även en Håll Sverige Rent vecka, där vi lär oss om vad som t ex händer med skräp i skog och mark. På torsdagen kommer vi även att gå ut med hela Tegelbo och plocka skräp i vårt närområde.

Den 2-3 maj kommer lågstadiet på skolan ha en bandyturnering. Så alla som har anmält sig, kommer att få en lagtillhörighet. Uppmuntra ditt barn, som anmält sig, att vara med. Skolan kommer att sluta kl 13;00 de dagarna. De som inte är med, vill vi ha som hejaklack.

Den 23 maj, är det dags för Årstafestivalen. Mer info kommer senare, men det är bra att veta att det är obligatorisk närvaro mellan 16-18:30.  Skolan kommer att börja 9:30 på fredagen den 24 maj. Fritids är öppet som vanligt innan.

Tack till alla som fyllt i på skolplattformen angående klämdagen den 10 maj.

Önskar alla en trevlig helg!

Kommande datum;

22/4-23/5 Hälsomånad ( mer info separat )

24 april, om vädret tillåter går vi Vallestigen i Hammarbybacken efter lunch.

25 april, välkomna mellan 15;30-16;30 och titta på elevernas arbete. Vi kommer sjunga en sång kl 15;45.

2-3 maj, bandyturnering åk 0-åk 3

10 maj, lovdag, fritids öppet