Veckoinfo för vecka 18

Måndag; skolan börjar kl 9;00 (Lämnar ni innan, så är anmäler ni till Karin eller Flisan. En av dem kommer att finnas mellan våra ingångar, vid vågstatyn, utanför Tegelbo, eller inomhus i klassrummet, om vädret inte tillåter att vara ute)

Idrott för röda gruppen. Kom ihåg ombyte och handduk.

Matematik.

Vi får besök av polisen efter mellis. 🚓

Tisdag; matematik och värdegrund i halvklass, valborgsmässoafton

Onsdag; Första maj, skolan är stängd

Torsdag;Musik och matematik i halvklass, Bandyturnering, start kl 13,00

Fredag; hälsotema, städa. ( hjälp till att ta hem det som ligger på barnens hyllor) Bandyfinal kl 14,00

På matematiken har vi börjat med talet 9 och även börjat träna på den analoga klockan. Nästa vecka kommer vi att fokusera ännu mer på 10-kompisarna.

Vilken tur vi hade med vädret när vi gick upp för Hammarbybacken. Se bilder längst ner. Det var fem utmaningar från Valle på vägen upp, som många gillade. Kom ihåg att skriva in aktiviteten på er lapp hemma. Det är också önskemål från barnen att ni går dit tillsammans, för det var så roligt, med utmaningarna, och gymmet högst upp på toppen. 🏔️

Vi har plockat skräp runt skolan idag, och fick ihop en hel del. Vi fortsätter med ”Håll Sverige Rent” temat veckan ut.

Den 2-3 maj kommer lågstadiet på skolan ha en bandyturnering. Så alla som har anmält sig, kommer att få en lagtillhörighet. Uppmuntra ditt barn, som anmält sig, att vara med. Skolan kommer att sluta kl 13;00 de dagarna. De som inte är med, vill vi ha som hejaklack.

Den 23 maj, är det dags för Årstafestivalen. Mer info kommer senare, men det är bra att veta att det är obligatorisk närvaro mellan 16-18:30.  Skolan kommer att börja 9:30 på fredagen den 24 maj. Fritids är öppet som vanligt innan.

Önskar alla en trevlig helg, med mycket rörelse, och fint väder!

Kommande datum;

2-3 maj, bandyturnering åk 0-åk 3