Veckoinfo för vecka 19

Måndag; skolan börjar kl 9;00 (Lämnar ni innan, så är anmäler ni till Karin eller Flisan. En av dem kommer att finnas mellan våra ingångar, vid vågstatyn, utanför Tegelbo, eller inomhus i klassrummet, om vädret inte tillåter att vara ute)

Idrott för blå gruppen. Kom ihåg ombyte och handduk.

Power Walk = PW för den röda

Tisdag; matematik och värdegrund i halvklass

Onsdag; bild och IPad i halvklass

Torsdag;  Lov, skolan stängd

Fredag; Lovdag, fritids öppet för de som anmält.

Vi fortsätter med hälsotemat under hälsomånaden. Vi gör lite mer Tabata mm i klassrummet, men börjar även med Powerwalks på 30 minuter nästa vecka, så de kan ni kryssa i hemma på ert schema. Vi lär oss även om vad som är bra för kroppen och välmående, som mat, sömn och att vi är snälla mot varandra.

På matematiken har vi fortsatt att träna på 10-kompisarna. Fortsätt träna hemma också, som jag tipsade om i ett eget inlägg.

Bandyturneringen är i full gång. Imorgon börjar slutspelen kl 14,00.

Som ni ser nedan så är de mycket schemabrytande aktiviteter nedan. Några gånger kommer vi att få mat, att ta med från skolan. Då vill vi att barnen har med sig sin ryggsäck med en tom matlåda, bestick och vattenflaska hemifrån.

Den 23 maj, är det dags för Årstafestivalen. Mer info kommer senare, men det är bra att veta att det är obligatorisk närvaro mellan 16-18:30.  Skolan kommer att börja 9:30 på fredagen den 24 maj, så man får gärna ta sovmorgon. Fritids är öppet som vanligt innan.

Önskar alla en trevlig helg, med mycket rörelse, och äntligenkomvårenväder! ☀️☀️☀️☀️

Kommande datum;

3 maj, bandyturnering, slutspel kl 14,00, åk 0-åk 3

10 maj, lovdag, fritids öppet för de som anmält, ingång via huvudentrén

16 maj, APT skolan stänger kl 15;45

23 maj, Årstafestivalen, 16-18;30

26 maj, kl 14.00 – 16.00 klassträff, Årstaliden

29 maj, Friidrottsdag, matsäck från skolan, tom matlåda hemifrån.

31 maj, överaskningsutflykt, matsäck från skolan, tom matlåda hemifrån.

4 juni, hela Tegelbo har aktiviteter på Årstaliden på fm

7 juni, är en vanlig skoldag, så ni vet 😉