Veckobrev v. 20

I veckan har vi bland annat arbetat med:

• Tack för trevliga utvecklingssamtal!
  • Tillverkat stenåldersföremål av lera.
  • Längdenheter såsom mm, cm, dm, m och km.
  • Lärt oss vad en blandning är genom att blanda grus och salt och sedan separera det.
  • Eleverna har idag fått med sig ett mattepapper hem samt ett läspapper. Matteläxan ska tillbaka till skolan nästa fredag medan läspappret har eleverna två veckor på sig att fylla i.
  • Skrivit brevet hem. Ni får gärna skriva ett svar i elevernas böcker!

Årstafestivalen 23 maj, kl. 16.00-18.30. Obligatorisk närvaro. Kom ihåg att checka in och ut hos personalen. Eleverna får förstärkt mellanmål denna dag. Eleverna får sovmorgon till 9.30 dagen efter som kompensation. Fritids öppet som vanligt ifall behov av omsorg finns.

Viktiga datum framöver:

• 22 maj: Utvecklingssamtal, eleverna har fått med sig tiderna hem.
  • 23 maj: Årstafestivalen
  • 30 maj: Idrottsdag, vi får matsäck från skolan. Ta med tom matlåda, bestick samt vattenflaska. Kläder som man kan röra sig i samt efter väder.
  • 4 juni: Utflykt med Sörgården. Egen matsäck behövs.
  • 12 juni: Skolavslutning! Gemensam avslutning på skolgården kl 9.00. Vi ses innan i klassrummet.

Vecka 21

måndag, 8.00-13.25

tisdag, 8.00 – 14.05 Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

onsdag, 8.00 – 14.20 Utvecklingssamtal

torsdag, 8.00 – 14.05, Årstafestivalen 16.00-18.30.

fredag, 9.30-13.50, Sovmorgon som kompensation för Årstafestivalen. Ta med matteläxan. Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

Trevlig helg!

/Josefine och Thomas