Veckobrev v. 34

I veckan har vi arbetat med bokstaven Oo. Vi har övat på att skriva Oo, skriva meningar samt läsa kortare texter. På matematiklektionerna har vi arbetat med tallinjen samt repeterat addition och subtraktion. Eleverna har ett gott klassrumsklimat samt under många stunder på dagen är det otroligt fin arbetsro, jättekul att se i en årskurs 1.

Personal

På måndag är det Mariams sista arbetsdag. Hon har valt att börja studera. Vi kommer att sakna henne mycket och önskar henne lycka till i skolan.

På torsdagar studerar Sophie och finns därför inte på plats i skolan. Istället har vi varje torsdag Johnny Dyrander i klassen.

I årkurs 1 har vi den stora förmånen att vi har en extra lärartjänst. Nedan får ni en presentation.

Hej,

Jag heter Carolina Fried Oscarson och arbetar på Årstaskolan i alla våra ettor. Jag är utbildad grundskollärare och har arbetat som lärare i mer än 20 år.

Nu i starten på terminen har jag förmånen att få träffa alla elever i årskurs 1, en och en. Jag genomför något som kallas för bedömningsstöd i matematik och svenska. Bedömningsstödets syfte är att vi som lärare lättare ska kunna följa elevernas kunskapsutveckling och identifiera deras styrkor och utvecklingsområden. När intervjuerna är färdiga kommer jag att arbeta enskilt med några elever samt i klasserna tillsammans med övriga pedagoger.

Efter jul arbetar jag med bedömningsstödet igen. Har ni några frågor är ni välkomna att höra av er till mig!

Carolina

carolina.fried-oscarson@edu.stockholm.se

Viktiga datum framöver:

Torsdag 2 september, Skolfoto

Torsdag 2 september, Föräldrarmötesmingel på skolgården kl. 15.30-17.00.

Torsdag 9 september, APT, fritids stänger 15.45.

måndag, 8.00 – 13.20,

tisdag, 8.00 – 13.45, Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

onsdag, 8.00 – 13.40, Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

torsdag, 8.00 – 14.15, Skolfoto, Föräldramötesmingel

fredag, 8.00 – 13.00,

Ni är ALLTID välkomna att kontakta mig vid frågor, tankar och funderingar.

Trevlig helg!

/Josefine, Sophie och Mariam