Veckobrev v. 8

En vänligen påminnelse om att fylla i formuläret  angående åk 4,  Inför årskurs 4 på Årstaskolan (office.com) innan 24 februari.

I veckan har vi bland annat arbetat med:

• Fått besök från några elever i åk 4 som berättat om hur det är att börja på mellanstadiet. Vi fick svar på många frågor vilket var toppen!
  • Tal i bråkform
  • Division
  • Memme har haft lektion med oss om Bokens nycklar. Vi letade innehållsförteckningar, register, ordlistor m.m. i olika faktaböcker. Efter sportlovet kommer Memme gå igenom källkritik mer ingående med oss.
  • Lärt oss om matsmältningen.
  • Haft ett litet glosförhör.
  • Skrivit berättelser med tydlig inledning, handling och avslut.
  • Skrivit brevet hem. Ni får gärna skriva ett svar i elevernas böcker!

Läxa:

Eleverna har med sig ett mattepapper hem.

Viktiga datum framöver

Torsdag 7 mars, APT skolan stänger 15.45. Det är även enhetsråd denna gång. Maila eventuella frågor till er enhetsråds representant, Moa (Aeneas mamma).

• SKUTT och Stormöte den 13 mars (sista svarsdag på Skolplattformen är 5 mars)
  • Påsklov 2–5 april (sista svarsdag på Skolplattformen är 21 mars)
  • Från och med imorgon den 24 feb är lovanmälan inför sommarlovet öppen i Skolplattformen, sista svarsdag är onsdag den 20 mars. Mellan måndag 24 juni och fredag den 9 augusti är fritids öppettider 7.00-17.00.

Info från Stockholms stad angående kollo till sommaren.

Kollo – Stockholms stad (ung.stockholm)

Vecka 10

måndag, 8.00-13.25

tisdag, 8.00 – 14.05 Idrott inomhus, ta med kläder, skor och handduk.

onsdag, 8.00 – 14.15

torsdag, 8.00 – 14.05, Matteläxa, APT

fredag, 8.00-13.50 Ta med brevet hem boken. Idrott inomhus, ta med kläder, skor och handduk.

Trevlig helg!

/Josefine och Thomas