Veckobrev v. 5

Hej,

Vi hade verkligen tur med vädret i tisdags när vi åkte till Zinkensdamm för skridskoåkning. Strålande sol och lagom kallt medförde många glada miner och mycket aktivitet på isen.

I veckan har vi även:

• I svenska har vi repeterat vokaler och hur de påverkar stavning vid dubbelteckning. Vi har även arbetat med olika perspektiv och läst mycket.
  • I NO har vi fokuserat på fakta om månen samt gjort en bilduppgift till.
  • Denna vecka blev det vattnets kretslopp i SO. Nu vet vi hur avloppsvattnet renas i vattenverket.
  • I matten har vi arbetat med multiplikation igen. Nu nöter vi 3:ans tabell.
  • På musiken satte vi ihop loopar i Garageband.
  • Under fredagens engelskalektion övade vi glosor för kläder och sjöng sånger.
  • Lånat nya böcker på biblioteket.
  • Skrivit brevet hem. Ni får gärna skriva ett svar i elevernas böcker!
  • Vi hade en praoelev från åk 6 med oss under två dagar denna vecka.

Läxa

Läsläxa kapitel 16, Allt försvinner. Läs kapitlet minst 3 gånger.

Skrivläxa. I den blå skrivboken behöver eleverna svara på frågorna med hela meningar.

Utflykt

Det är dags igen! På onsdag åker vi till Scenkonstmuseet för en Skapandeskola aktivitet kring teater och drama. Ni behöver ta med en tom matlåda och bestick. Det blir ingen idrott den dagen.

Grundskoleundersökningen

Det är viktigt att ni alla svarar på Grundskoleundersökningen som ni fått skickad till er från Origo group. Era svar är viktiga för oss då de hjälper oss i vårt utvecklingsarbete på skolan. Eleverna kommer också att svara på frågorna här i skolan.

Pdf med info: Grundskoleundersökningen

Viktiga datum framöver

6/2 sista dagen att besvara lovschema på skolplattformen för SKUTT och sportlovet

8/2 Studiebesök på Scenkonstmuseet

Svara på grundskoleundersökningen

21/2 SKUTT. Skolan slutar kl. 13.00. Jourfritids efter det.

Måndag, 8.00 – 13.20

Tisdag, 8.00 – 13.45

Onsdag, 8.00 – 13.40 Utflykt till Scenkonstmuseet. Ta med en tom matlåda samt bestick.

Torsdag, 8.00 – 13.55 lämna in läxan och brevet hem.

Fredag, 8.00 – 12.45 Idrott, ta med kläder, skor och handduk.

/Sofia och Love

Sofia.lestrup@edu.stockholm.se