Veckoinfo v. 10

Hej!

I veckan har vi bland annat arbetat med:

• att skriva berättelser och läsa faktatexter.
  • I matten har vi arbetat med talen 0-10000. Nu är det viktigt att positionssystemet sitter.
  • Vi har lärt oss lite om buddismen i SO och avslutar nu vårat religionstema.
  • På bildlektionen gick vi igenom konstnären Salvador Dali och gjorde egna surrealistiska tolkningar.
  • I NO har vi arbetat med vad kroppen behöver för att må bra.
  • Kuratorn Olof har haft samtal i smågrupper med eleverna där det pratades om tankar och känslor inför 4an.
  • Memme har haft lektion med oss om Internets nycklar och vi har lånat nya böcker i biblioteket.
  • Engelskan ägnades åt att läsa saga och repetera glosor med memoryspel.
  • Skrivit brevet hem.

Läxa:

Kapitel 20. Läs kapitlet minst 3 gånger och svara på frågorna som hör till veckans kapitel i läxboken. Sid. 22.

En liten extraläxa som jag hoppas att ni kan göra hemma är att befästa liter och deciliter. T.ex. blanda saft, baka något, laga mat tillsammans eller testa hur många dl det får plats i olika koppar och byttor.

Viktiga datum framöver

Nästa vecka drar vi igång med nationella proven. Då är det extra viktigt med närvaron! Proven består av flera olika delar och vi kommer göra 2-3 delar i veckan fram till påsklovet.

• SKUTT den 13 mars
  • Påsklov 2–5 april  (sista svarsdag på skolplattformen 21 mars. Även ledighet måste fyllas i)
Vecka 11

Måndag, 8.00 – 13.25

Tisdag, 8.00 – 14.10 Idrott. Ta med kläder, skor och handduk.

Onsdag, 8.00 – 13.00 SKUTT. Jourfritids från 13 för de som anmält behov av omsorg.

Torsdag, 8.00 – 13.00 Lämna in läxan.

Fredag, 8.00 – 13.40

/Sofia och Love