Veckoinfo v. 12

I veckan har vi bland annat arbetat med:

• Nu är vi halvvägs igenom de nationella proven och hittills ser det riktigt bra ut.
  • I svenska har vi arbetat med läsförståelse och skrivit berättelser.
  • I matten har vi mest gjort prov men även repeterat öppen utsago och huvudräkning.
  • SO lektionerna har fortsatt med istiden och spår från den senaste. Vi har även fortsatt att titta på klippen vi såg under värdegrundsveckan och diskuterar dem.
  • På bildlektionen blev det Krokimålning med kolkritor.
  • Nya böcker har lånats i biblioteket och vi har läst ut högläsningsboken Önskestjärnan.
  • Engelskan ägnades åt att skriva en liten teater och visa upp.
  • Skrivit brevet hem. Svara gärna!

Klassen pratar just nu mycket om att de vill göra något kul tillsammans innan de slutar trean. De har högtflygande planer och har lämnat in en namnlista där alla som är intresserade av att samla in pengar till en klassutflykt har skrivit under.  Det är ett fint initiativ och jag hoppas att ni föräldrar kanske kan prata ihop er. Från skolans håll kommer vi att göra någon form av utflykt i slutet av terminen med de andra treorna.

Info från ledningen:

Här kommer information från Stockholms stads preventionssamordnare och socialförvaltningen i Stockholms stad. Temat inför påsklovet är barnens liv på skärmen i spel och sociala medier. Utskicket är ett av många teman i stadens förebyggande arbete som socialförvaltningen och stadsdelsförvaltningarna ansvarar för.

Vad händer på skärmen 2024

Läxa:

Kapitel 22. Läs kapitlet minst 3 gånger och svara på frågorna som hör till veckans kapitel i läxboken. Sid. 24.

Viktiga datum framöver

• vecka 14 Påsklov
  • 11/4 APT

Måndag, 8.00 – 13.25

Tisdag, 8.00 – 14.10 Idrott. Ta med kläder, skor och handduk.

Onsdag, 8.00 – 14.00 Idrott. Ta med kläder, skor och handduk.

Torsdag, 8.00 – 13.00 Lämna in läxan.

Fredag, skola och fritids stängt

/Sofia och Love