Veckoinfo v. 15

I veckan har vi bland annat:

• skrivit berättelser och i grupp utvecklat dem. Vi har lagt mycket tid på parläsning.
  • I matten har vi övat på geometri och mätning.
  • NO handlade om djur och ekosystem. Vi fick även besöka NO-salen och titta på broar och kulbanor som mellanstadiet byggt.
  • På bilden utmanades vi att måla med bara en färg. Hela pappret skulle vara färglagt och det skulle föreställa något.
  • Jägarstenåldern har vi arbetat med i SO. Hur man bodde, levde m.m.
  • Vi har läst ut Spring! Fanny, spring! med många tårar i slutet. Nu läser vi Min vän skuggan som högläsningsbok.
  • Engelskan ägnades åt sagor.
  • Skrivit brevet hem, svara gärna 🙂

Nu har vi gjort de flesta delarna av Nationella Proven. I slutet av april kommer alla lärare på lågstadiet tillsammans rätta dem och resultaten får ni ta del av på utvecklingssamtalen i maj.

Om ni har tackat ja till en annan skola inför åk 4 och ska sluta i Årstaskolan behöver vi få veta det. Maila mig om så är fallet.

Läxa:

Kapitel 23, Kanske datorer och en massa spel. Läs kapitlet minst 3 gånger och svara på frågorna som hör till veckans kapitel i läxboken. Sid. 25.

Viktiga datum framöver

• 23 april: sista dag att anmäla behov av omsorg eller ledighet för klämdagen 10/5 på skolplattformen.
  • 14 maj och 16 maj: Utvecklingssamtal.
  • 16 maj: APT fritids stänger 15.45
  • 23 maj: Årstafestivalen
  • 29 maj: Idrottsdag
  • 4 juni: Utflykt med Sörgården. Egen matsäck behövs.

Måndag, 8.00 – 13.25

Tisdag, 8.00 – 14.10 Idrott. Ta med kläder, skor och handduk.

Onsdag, 8.00 – 14.00 Idrott. Ta med kläder, skor och handduk.

Torsdag, 8.00 – 13.00 Lämna in läxan.

Fredag, 8.00 – 13.40

/Sofia och Love