Veckoinfo v. 7

I veckan har vi bland annat arbetat med:

• att skriva berättelser. Nu övar vi på att skriva berättelser med röd tråd, miljöbeskrivningar och personbeskrivningar. Att avsluta berättelser är fortfarande svårt.
  • I matten har vi övat vidare på klockan digital tid och att tolka textuppgifter.
  • Andningsapparaten och lungorna avhandlades under NO lektionerna.
  • I onsdags hade vi aktiviteter i blandade grupper med 3a och 3c. Det var poesi, charader, vänskapscollage och sång. Vi passade även på med en liten pysseluppgift för Alla hjärtans dag.
  • På SO-lektionerna har vi gjort ett religionsprov och skrivit om Hinduismen.
  • Engelskan ägnades åt att konversera.
  • Skrivit brevet hem. Nu har vi blivit av med hälften av våra iPads så tiden för att skriva blir lite kortare. Vi kommer behöva vänja oss vid att byta mailkonto på paddorna, så om ni råkar få mail från någon annan elev är det ändå erat barn som skrivit.

Läxa:

Kapitel 19. Läs kapitlet minst 3 gånger och svara på frågorna som hör till veckans kapitel i läxboken. Sid. 21.

Viktiga datum framöver

Vänligen fyll i formuläret angående åk 4, som ni fick som länk i mailet förra veckan, innan 24 februari.

• 22 feb – SKUTT
  • Sportlov 26 feb – 1 mars
  • SKUTT den 13 mars  (sista svarsdag på skolplattformen 5 mars)
  • Påsklov 2–5 april  (sista svarsdag på skolplattformen 21 mars)
Vecka 8

Måndag, 8.00 – 13.25

Tisdag, 8.00 – 14.10 Idrott. Ta med kläder, skor och handduk.

Onsdag, 8.00 – 14.00  Idrott. Ta med kläder, skor och handduk.

Torsdag, 8.00 – 13.00 Lämna in läxan. SKUTT Jourfritids från 13.00

Fredag, 8.00 – 13.40