Läskondition i Sommar

Hej,

Under året som gått har vi läst en hel del i skolan. Inte minst under höstens läsutmaning “Läs till 1000” och vårens läsutmaning “LÄSK” Läs- & Skrivutmaning”. För att hålla igång läsningen och inte “tappa” läskondition så är det såklart bra att läsa hemma under sommarlovet.

Hitta gärna på en läsutmaning under sommaren, ex. läs 20 minuter varje dag – på olika platser. Eller, att ni läser högt för varandra, 10 minuter var. Osv. Växla ibland och lyssna på inlästa böcker om ni har möjlighet. På Sveriges radio finns det mycket att lyssna på!

Bifogar ett dokument från Memme Chatfield, skolans egen bibliotekarie, med boktips för åk 4-6. Årsta bibliotek har oftast öppet på vardagar men även ibland på lördagar.

tips på sommarläsning åk 4-6

Reflektion 15/6 – Lgr22 (office.com)