Nu har de flesta eleverna haft sina utvecklingssamtal. Tack för många kloka tankar och fina samtal. Elevernas nya IUP-mål hittar ni på Skolplattformen under fliken utvecklingssamtal.

Ämnesinformation

Matematik 5A och 5C

Ingen läxa i matematik denna vecka. Efter påsklovet ska eleverna få nya matematikböcker, Mera Favorit matematik 5B och de gamla matematikböckerna ska lämnas in.

Kapitlet vi kommer arbeta med är ”Bråkform, decimalform och stora tal”.

NO 5A och 5C

Vi är nu klara med laborationerna i kemiska reaktioner. Eleverna har bland annat fått bygga ”raketer” ute på skolgården och blandat olika ämnen i plastpåsar.

Svenskläxa 5A, 5B, 5C till fredag vecka 15

Eleverna ska läsa sidorna 59–117 ur boken Mitt storslagna liv.

Förutom att läsa, ska de den här gången välja ut två citat ur texten och även skriva en förklaring till varför de valde just de citaten. Boken med citaten tas med till skolan fredag 12/4. Ljudfiler finns att hitta på Teams.

Glad påsk!